
Ce înseamnă programul de finanțare la Suceava?
Fondul pentru un viitor mai bun în comunități @Suceava este un program de finanțare prin care oferim oportunitatea oamenilor cu inițiativă să dezvolte și să deruleze proiecte care ajută la generarea participativă de soluții la provocări locale din domeniul educației și al mediului. Căutăm proiecte care pun focus pe dezvoltarea abilităților copiilor și tinerilor și încurajăm realizarea de activități de voluntariat de către o comunitate de adulți responsabili, implicați civic. De asemenea, susținem proiecte care cultivă grija pentru mediu, biodiversitate și care sădesc obiceiuri sănătoase de la cele mai mici vârste către un oraș verde și curat. Oferim sesiuni de consiliere atât pe parcursul scrierii proiectului cât și în perioada de implementare și raportare.
Cine poate aplica

Grupuri de Inițiativă
Grupuri nonformale formale de minim trei cetățeni care se unesc pentru un scop comun.

Organizații neguvernamentale
ONG-uri individuale sau parteneriate a mai multor organizații, care activează în domeniile educație și mediu.

Instituții de învățământ
Școli, grădinițe publice și private, centre educaționale, biblioteci, cluburi ale copiilor
Etapele programului

01
Apel
Înscrierea proiectelor are loc în perioada 20 iulie 2022 - 26 august 2022 prin completarea formularului de înscriere. Echipa de fond va răspunde la întrebările venite de la comunitatea din Suceava în legătură cu modalitatea de completare a formularelor şi identificarea celor mai bune soluţii la nevoile educaţionale.

02
Sesiuni de consiliere și mentorat
Între 20 iulie 2022 și 26 august 2022 potențialii aplicanți pot beneficia de sesiuni de incubare - asistență în completarea propunerii de proiect, susținute de Fundația Comunitară Iași. Această etapă este premergătoare procesului de selecție finală și are ca scop transformarea unor idei cu potențial, în proiecte care aduc plus-valoare comunității.

03
Selectie
Între 01.09.2022 și 23.09.2022 au loc următoarele etape de selecție și jurizare proiecte:
- Evaluarea inițială de conformitate și eligibilitate pentru fond
- Anunț public privind proiectele înscrise în concurs
- Transmiterea proiectelor către Comitetul de jurizare pentru evaluare
- Jurizarea proiectelor
- Anunț public privind proiectele câștigătoare

04
Implementare
Proiectele se vor implementa din octombrie 2022 – martie 2023.

05
Raportare și încheiere program
Raportarea financiară şi narativă a proiectelor se va realiza în primele săptămâni după finalizarea activităţilor (aprilie 2023).
Calendarul programului

20 iulie
Lansarea apelului de proiecte
20 iulie - 26 august
Sesiuni de incubare și Workshop-uri pentru generarea de idei, scriere de proiecte și feedback


26.08.2022, ora 16:00
Termen limită de înscriere a proiectelor în concurs
29-31.08.2022
Evaluarea inițială de conformitate și eligibilitate pentru fond


01.09.2022
Anunț public privind proiectele înscrise în concurs
01.09.2022
Transmiterea proiectelor către Comitetul de jurizare pentru evaluare


01-15.09.2022
Jurizarea proiectelor
23.09.2022
Anunț public privind proiectele câștigătoare


26.09-07.10.2022
Revenirea cu feedback și semnarea contractelor de finanțare cu proiectele câștigătoare
10.10-21.10.2022
Sesiuni individuale cu fiecare echipă de proiect (și/sau de grup, cu toate echipele) pentru creșterea capacității de management de proiect și comunicare


Octombrie-Martie 2023
Implementarea și monitorizarea proiectelor
Aprilie 2023
Raportările proiectelor

Buget
Fondul disponibil la Suceava, pentru inițiative din comunitate este de 245.000 lei

Ce fel de proiecte susținem
Spații de lucru interactive
Educație prin evenimente și activități culturale
Spații comune de socializare și învățare
Ateliere Do-it-yourself
Activități educaționale pentru un stil de viață sănătos și echilibrat
Spații comunitare verzi
Activități ce aplică principiul 3R (redu – refolosește – reciclează)
Direcții de finanțare

Inițiative de educaţie
Microgranturi acordate pe bază de concurs

Inițiative de mediu
Microgranturi acordate pe bază de concurs
Așa da
Aşteptăm proiecte care:
- Urmăresc activarea unor spații din școală pentru desfășurarea de activități interactive cu elevii;
- Încurajează implicarea civică și antreprenorială în rândul tinerilor;
- Dezvoltă competențe pentru elevi care asigură adaptabilitatea pe piața forței de muncă;
- Implementează activități educaționale de tipul do-it-yourself în domenii diverse;
- Dezvoltă programe educaționale de tip peer learning;
- Activează spații comunitare incluzive și sigure de joacă și învățare;
- Încurajează menținerea unui stil de viață sănătos (fizic și mental).
- Mai multe detalii despre proiectele pe care le încurajăm se pot găsi în ”Ghidul de finanțare”.
Așa nu
NU sunt de interes pentru Fond:
- Proiecte care nu se adresează nevoilor din comunitatea din Suceava;
- Conferinţe sau evenimente care nu implică dezvoltarea de competenţe şi aptitudini în educaţie;
- Proiecte prin care se urmăreşte doar dotarea unui spaţiu fără activităţi educaţionale care să transforme spaţiul respectiv;
- Proiecte de dotare a școlilor/bibliotecilor cu echipamente/ tehnologie fără un program de formare pentru utilizarea acestora și urmărirea aplicării în practică a celor învățate;
- Activități de igienizare punctuale de spații neînsoțite de un program de educare a populației;
- Proiecte duplicate care nu sunt adaptate la specificul local.
#Echipadefond la Suceava

Roxana Țugui
Manager departament de programe pentru dezvoltarea societății civileFundația Comunitară Iași
roxana.tugui@fundatiacomunitaraiasi.ro
On the job:
Roxana oferă suport tehnic potențialilor aplicanți, facilitează etapa de jurizare și evaluare a proiectelor, menține legătura cu inițiatorii proiectelor și este sprijin în etapa de raportare și evaluare a implementării.
After job:
Roxana călătorește cu drag în țară alături de familia ei și investește timp în dezvoltarea personală.

Ana-Maria Dăscălița
Coordonator ComunicareFundația Comunitară Iași
anamaria.dascalita@fundatiacomunitaraiasi.ro
On the job:
Ana comunică despre proiectele Fundației Comunitare Iași în social-media și pe website-ul Fundației, caută direcții noi de promovare și își dorește să înțeleagă în profunzime provocările beneficiarilor. Despre ediția a 4-a Ana povestește pe pagina dedicată Fondului.
After job:
Ana citește de la autori contemporani la clasici, de la beletristică la cărți de specialitate și îi place să ia pulsul orașului, la pas.

Ciprian Păiuș
Director ExecutivFundația Comunitară Iași
ciprian.paius@fundatiacomunitaraiasi.ro
On the job:
Ciprian este responsabil cu construcția și coordonarea generală a Fondului. Alături de Roxana, identifică și se consultă cu principalii actori din comunitate, în vederea adaptării programului la nevoile și specificul local. Ciprian se asigură de calitatea proceselor de lucru în echipa de proiect cu partenerii și aplicanții la fond.
After job:
Ciprian este pasionat de cărțile și filmele SF, de board games și natură.
”Credem că puterea unei comunități este dată de forţa legăturilor sociale specifice grupurilor mici, dar implicate în viața cetății. Încrederea socială se construiește prin acţiuni directe, care produc efecte observabile, iar aceste iniţiative care sunt generate de comunitate pentru comunitate pot, în timp, consolida încrederea de care comunitățile au nevoie pentru a se dezvolta.”
Ciprian Păiuș, Director Executiv, Federația Fundațiilor Comunitare din România
#Juriuldefond la Suceava

Oana Căpraru
Reprezentant Expansiune Lidl România

Alina Derla
Consilier Primar – Primăria Municipiului Suceava

Tamara Sabin
Președinte Asociația Seniorilor din Bucovina

Alina Mirela Ipate
Doctor chimist Institutul de Chimie Macromoleculară "Petru Poni", fondator "Doamna de Științe"

Ana-Maria Dăscălița
Specialist comunicare Fundația Comunitară Iași

Cum vor fi jurizate proiectele la Suceava
Comitetul de jurizare va primi pe 1 septembrie 2022 acces la proiectele înscrise în concurs. Perioada de lectură, analiză, verificare, notare și evaluare a proiectelor se va desfășura până în data de 15 septembrie 2022. Juriul va acorda note pentru următoarele categorii de evaluare:
- Impactul proiectului (numărul de persoane care vor beneficia de acea soluție, direct și indirect, rezultate așteptate, efecte pe termen mediu și lung);
- Prezentarea și administrarea proiectului;
- Sustenabilitatea proiectului (posibilitatea menținerii și continuării soluției implementate);
- Capacitatea instituţiei/organizației aplicante de a implementa proiectul;
- Factorul de inovație.
Cum și unde aplici pentru Suceava
Înscrierea proiectului se va face prin completarea următoarelor documente:
- Formularul de aplicare
- Bugetul proiectului
- Calendarul de activități (GANTT)
Organizațiile și grupurile de inițiativă sunt invitate să depună aplicația detaliată cu descrierea proiectului și anexele, folosind formularele de aplicație puse la dispoziție pe platforma www.fondulpentruunviitormaibun.ro secțiunea Aplică>Ediția2022(II)>Suceava și transmiterea acestora pe adresa roxana.tugui@fundatiacomunitaraiasi.ro. Termenul limită pentru depunerea aplicației este 26 august 2022, ora 16:00.
În 24h veți primi o confirmare a înregistrării complete a aplicației voastre. Dacă nu primiți o confirmare, vă rugăm să ne semnalați pe adresa de e-mail roxana.tugui@fundatiacomunitaraiasi.ro sau să ne telefonați la numărul de telefon 0742.757.225 în intervalul orar 08:00-16:00.


Documente de aplicare
Mai jos găsești toate documentele necesare pentru a înscrie un proiect. Descarcă și parcurge ghidul. Aruncă un ochi pe cele două formulare pentru a vedea câmpurile de completat. După ce ți-ai clarificat detaliile proiectului, completează documentele formular necesare aplicării.
Ghid de finanțare Formularul de înscriere Formular de buget
Dacă ai întrebări, scrie-ne la adresa: roxana.tugui@fundatiacomunitaraiasi.ro Roxana Țugui, Manager departament de programe pentru dezvoltarea societății civile, sau contactează-ne telefon la 0742.757.225.