Ce înseamnă programul de finanțare la Turda?
La Turda ne propunem să aducem educația pe lista priorităților locale și să contribuim la dezvoltarea unei rețele de programe și activități incluzive. Fondul pentru un viitor mai bun la Turda își propune să susțină inițiative care oferă diferite contexte de învățare și dezvoltare pentru copii, tineri și adulți, adaptate în funcție de nevoile fiecărei categorii în parte. Ne dorim să oferim experiențe și modele de învățare care creează legături solide între toate părțile implicate și care contribuie la starea de bine a întregii comunități. Programul se adresează tuturor celor care își asumă responsabilitatea de a contribui la binele comunității prin activități care promovează educația sustenabilă și participarea comunitară.
Cine poate aplica
Grup de inițiativă
Grupuri nonformale formale de minim trei cetățeni care se unesc pentru un scop comun.
Organizații nonguvernamentale
ONG-uri individuale sau parteneriate a mai multor organizații, care activează în domeniile educație și mediu.
Etapele programului
01
Apel
Organizațiile și grupurile de inițiativă sunt invitate să depună o aplicație detaliată cu descrierea proiectului și bugetul, pe platforma https://cluj.grantmanager.ro. Termenul limită pentru depunerea aplicației este 20 Decembrie 2021, ora 18:00.
02
Incubator
Oferim sprijin fiecărui aplicant pentru a-și contura inițiativa. Până pe 20 decembrie 2021 vom acorda consiliere și mentorat pe ideile de proiecte, urmând ca în perioada 01-21 februarie 2022 să aibă loc alte întâlniri cu echipele proiectelor câștigătoare pentru a crește capacitatea de implementare a proiectelor.
03
Selecție
Selecția proiectelor se va face în 2 etape. Prima are loc pe parcursul primirii aplicațiilor finale, până pe 20 decembrie 2021, și urmărește eligibilitatea formularelor și a aplicantului, iar a doua, 10-17 ianuarie 2022, este realizată de un juriu dedicat, pe baza grilei de evaluare din prezentul ghid.
04
Implementare
În funcție de specificul proiectului, perioada de implementare poate fi de minim 3 luni și maxim 6 luni, dar proiectele trebuie implementate în perioada 01 februarie - 31 iulie 2022.
05
Raportare și încheierea proiectului
Finanțarea va fi acordată în mai multe tranșe, în urma raportărilor periodice. La sfârșitul implementării, fiecare echipă va pregăti un raport narativ și un raport financiar final care trebuie trimis până la data de 15 august 2022.
Calendarul programului
24 Noiembrie 2021
Lansare apel de proiecte
25 Noiembrie – 15 Decembrie 2021
Etapa 1 de incubare: rafinarea ideilor de proiect și asistență în completarea formularelor de înscriere
20 Decembrie 2021, ora 18:00
Termen limită depunere proiecte
10-17 Ianuarie 2022
Jurizarea proiectelor
31 Ianuarie 2022
Anunț public privind proiectele câștigătoare
01-04 Februarie 2022
Contractarea finanțărilor
01-21 Februarie 2022
Etapa 2 de incubare: creșterea capacității de implementare a proiectelor
01 Februarie – 31 Iulie 2022
Implementarea și monitorizarea proiectelor
15 August 2022
Raportare finală
Buget
Fondul disponibil la Turda, pentru inițiative din comunitate, este de 245.000 de lei.
Ce fel de proiecte susținem
Antreprenoriat social
Evenimente comunitare
Reconversie profesionala
Parteneriate
Spații comunitare
Anti-risipă
Actiuni inter-generaționale
Direcții de finanțare
Inițiative de educaţie
Microgranturi acordate pe bază de concurs
Inițiative de mediu
Microgranturi acordate pe bază de concurs
Așa da
- Ateliere, târguri și expoziții care vizează zona de antreprenoriat social, economie socială și contribuie la întărirea relațiilor și activarea întregii comunități;
- Programe educaționale și activități care oferă oportunități de implicare continuă și transformă copiii și tinerii din Turda din beneficiari ai programelor în coordonatori;
- Proiecte care promovează parteneriate între unități de învățământ, ong-uri locale, grupuri, asociații, cu focus pe activități de alfabetizare digitală, consiliere și orientare în carieră, reconversie profesională;
- Proiecte care promovează educația non-formală și metode noi de învățare prin acțiuni intergeneraționale.
- Evenimente comunitare, campanii de educare, informare și conștientizare cu privire la protecția mediului
- Metode/practici de prevenție cu privire la risipa alimentară: schimbarea unor comportamente de consum, cultivarea unor practici care sporesc grija față de resurse, tehnici de conservare, utilizarea resturilor alimentare;
- Adoptarea unui stil de viață sănătos: educație culinară, beneficii, informare și conștientizare;
- Spații comunitare în aer liber: ateliere, sesiuni de formare, grădini urbane, expoziții, trasee în natură.
Așa nu
- Proiecte de dotare a școlilor/bibliotecilor/ong-urilor/altor spații comunitare cu echipamente/tehnologie neînsoțite de un program de formare pentru utilizarea acestora și urmărirea aplicării în practică a celor învățate;
- Proiecte care prevăd exclusiv realizarea de platforme digitale sau programe educaționale teoretice;
- Activități non-formale de învățare care se adresează unor grupuri închise, fără posibilitatea accesului deschis al altor membri din comunitate
- Conferințe, seminarii și ateliere pedagogice care nu urmăresc în mod activ aplicarea ulterioară a celor învățate;
- Ecologizări punctuale de spații neînsoțite de un program de educare a populației;
- Proiecte duplicate care nu sunt adaptate la specificul local;
- Proiecte care prin specificul activităților propuse nu au un impact de durată și care nu răspund nevoilor locale;
- Activități care ar putea avea un impact nociv asupra mediului;
#Echipadefond la Turda
Gabriel Ioan Todoran
Grant ManagerFundația Comunitară Cluj
gabriel.todoran@fundatiacomunitaracluj.ro
On the job
Gabriel este Grant Manager ongoing și optimist convins că, indiferent cât de grele sau complicate pot deveni lucrurile într-o organizație ca Fundația Comunitară Cluj, se găsesc soluții, prin dialog cu echipa.
After job
Se bucură de viață la maxim, credeți-ne, știm ce spunem!
Elena Nicolae
Coordonator ComunicareFundația Comunitară Cluj
elena.nicolae@fundatiacomunitaracluj.ro
On the job
Jurnalist de profesie, Elena are peste 20 de ani de experiență în comunicare. A lucrat în radio, presă scrisă și televiziune, dar din 2010 a început să lucreze ca specialist în comunicare, colaborând în special cu ONG-uri. Preferă să se implice în proiectele dedicate educației, pentru că este convinsă că doar educația poate schimba România în bine.
After job
Pasionată de ciclism: are două biciclete, este arbitru certificat al Federației Române de Ciclism și se implică în organizarea celor mai importante competiții de profil din România.
Ana-Luciana Paraschiv
Coordonator proiectluciana.paraschiv@fundatiacomunitaracluj.ro
On the job:
Luciana este în echipa Fundației Comunitare Cluj de aproape un an, în rolul de facilitator comunitar. Combină munca într-un ONG cu munca în domeniul resurselor umane și asta pentru că îi plac provocările și ideea de a fi între oameni.
After job:
Colecționează momente și amintiri, atrasă fiind de dealuri și flori de câmp, de mersul cu bicicleta prin locurile natale și de fotografia pe film.
Mihaela Mic
Asistent Coordonator Proiectmihaela.mic@fundatiacomunitaracluj.ro
On the job:
Mihaela „a făcut cunoștință" cu voluntariatul în timpul facultății, iar de mai bine de doi ani se implică activ în lumea organizațiilor neguvernamentale în proiecte dedicate copiilor. Este într-un continuu proces de cunoaștere, iar asta se vede în evoluția sa profesională: după ce a absolvit liceul la secția real, a urmat facultatea la un profil uman (Comunicare și PR), pentru ca mai apoi să se specializeze în domeniul financiar.
After job:
Nu foarte multă lume știe, dar Mihaela își gestionează și arată emoțiile scriind… poezii. Energie își ia și din familie - este o familistă convinsă - fiul ei de patru ani este sursa sa constantă de… everything.
”O comunitate educată, care are grijă de nevoile fiecăruia și colaborează pentru bunăstarea fiecărui membru, este tipul de comunitate pe care dorim să îl construim pentru copiii noștri. Pentru noi, fiecare persoană este o mină bogată în pietre prețioase de o valoare inestimabilă, pe care educația o poate face să-și arate adevăratele comori”
BITA ZERBES - președinte al Board-ului Fundației Comunitare Cluj
#Juriuldefond la Turda
Gabriel Bădescu
Profesor și membru din cadrul Consiliului Director al FC Cluj
Oana Bakos
Asistent social & Manager Proiect Fundația Rațiu
Mureșan Ioan Sorin
Consilier Serviciul Finanțări Externe / Manager de proiect (Primărie Turda)
George Vlas
Data Specialist la Asociația pentru relații comunitare
Ildiko Bartha Constantinescu
Reprezentant Expansiune Lidl România
Cum vor fi jurizate proiectele la Turda
Comitetul de jurizare al Fondului pentru un viitor mai bun în comunități este format din experți în domeniile Fondului, conectați la comunitatea din Turda, reprezentanți ai Finanțatorului precum și ai Fundației Comunitare Cluj. Componența juriului va fi anunțată pe pagina programului.
Evaluarea proiectelor se va realiza prin acordarea de către fiecare membru al juriului a unui punctaj cuprins între 0 și 5 puncte pentru fiecare criteriu de evaluare după cum urmează: Impactul proiectului; Prezentarea și administrarea proiectului; Sustenabilitatea proiectului; Capacitatea aplicantului de a implementa proiectul; Inovație.
Cum și unde aplici pentru Turda
Înscrierea proiectului se va face utilizând platforma https://cluj.grantmanager.ro