Ce înseamnă programul de finanțare la Timişoara:
Fondul pentru un viitor mai bun în comunități susține oamenii cu inițiativă din Timișoara să dezvolte și să implementeze proiecte de îmbunătățire a spațiului urban comun și care au și o componentă educativă, în contextul provocărilor generate de pandemia SarsCov2 în societate. În același timp ne dorim să creștem capacitatea grupurilor și organizațiilor de a adresa mai bine nevoile comunității locale. În acest scop căutăm idei, care ulterior vor fi sprijinite să fie formulate sub formă de proiecte. Participanții selectați vor lucra împreună cu echipa Fundației Comunitare Timișoara în formatul unui Incubator și astfel își vor dezvolta ideea într-o propunere de proiect fezabilă, cu potențial de finanțare. Juriul fondului va selecta dintre propunerile de proiecte incubate, acele proiecte care vor fi susținute financiar pentru implementare, în decurs de şase luni.
Cine poate aplica
Grupuri de inițiativă
Grupuri fără personalitate juridică, compus din minimum 3 persoane care își asumă împreună planificarea și implementarea unui proiect.
Organizații neguvernamentale
ONG-uri locale care activează în Timişoara, inclusiv asociații de părinți și studenți.
Etapele programului
01
Propuneri idei de proiecte
În data de 19 mai 2021 lansăm apelul de înscriere idei de proiecte, împreună cu prima etapă de incubare, dedicată tuturor celor interesați să aplice.
02
Primul Incubator de proiecte
Vom organiza sesiuni online de îndrumare și întâlniri de feedback individual la care pot lua parte toți cei interesați să aplice la Fond. Accesul se va face de pe pagina de Facebook . Participarea la activitățile Incubatorului este opțională.
03
Depunere proiecte
Până în data de 6 iunie 2021, ora 18:00, echipele vor trimite formularul de proiect și anexa de buget în forma finală, prin e-mail la adresa fundatiacomunitaratm@gmail.com , și vor intra în etapa de evaluare de către juriul extern.
04
Selecția proiectelor finaliste
În perioada 6-26 iunie va avea loc etapa de jurizare, în care membrii juriului vor decide care dintre proiectele preselectate vor primi finanțare.
05
A doua incubare
Între 28 iunie - 14 iulie va avea loc a doua etapă de incubare, în care echipele câștigătoare vor avea parte de ultimele îndrumări pentru pregătirea contractelor și implementarea proiectelor.
06
Implementare
Începând cu data de 15 iulie facem plata contractelor și echipele câștigătoare pot începe implementarea proiectelor. Proiectele cu o valoare mai mare de 5000 euro vor depune până la data de 30 septembrie un raport intermediar, în baza căruia vor primi a doua tranșă de finanțare. Termenul limită de implementare este 31 decembrie 2021.
07
Raportare și încheiere program
Raportul final este așteptat până în data de 15 ianuarie 2022.
Calendarul programului
19 mai 2021
Lansare apel idei de proiecte
20 mai – 4 iunie
Etapa 1 incubare – asistență completare
6 iunie ora 18:00
Termen limită depunere proiecte
6 - 22 iunie 2021
Jurizarea proiectelor
28 iunie 2021
Anunțarea proiectelor selectate
29 iunie - 14 iulie
Etapa 2 incubare – pregătire implementare
15 iulie 2021
START implementare
30 septembrie 2021
Raportare intermediară și plată tranșa 2 (doar pentru proiecte > 20.000 lei)
31 decembrie 2021
FINISH implementare
15 ianuarie 2022
Termen limită depunere raport final
Buget
Fondul disponibil la Timişoara pentru inițiative din comunitate este de 246 000 lei
Ce fel de proiecte susținem
Reconectarea locuitorilor orașului
Educație inter-generațională
Îmbunătăţirea spațiul urban comun
Spaţii verzi comunitare
Gestionarea eficientă a deşeurilor
Educaţie pentru mediu
Sănătate fizică şi mentală
Direcții de finanțare
Reconectarea locuitorilor orașului în contextul efectelor pandemiei Covid-19
Componentă educațională inter-generațională, cu respectarea regulilor de distanțare fizică ce vor fi aplicabile în momentul implementării proiectelor
Activitățile îmbunătățesc și se desfășoară în spațiul urban comun (spații pe malul canalului Bega, alte spații comunitare în cartiere, spații publice sau incinte) redate publicului larg
Așa da
- Dezvoltarea de abilități ale adulților sau copiilor pentru amenajarea și întreținerea de grădini urbane și spații verzi experimentale;
- Acțiuni care vizează deprinderea unor obiceiuri de colectare selectivă a deșeurilor și ecologizare a spațiului comun din cartiere, de pe malul canalului Bega, din incintele publice ale unor instituții de învățământ
- Activarea de spații comunitare incluzive și sigure de joacă, sport și învățare în aer liber
- Învățare non-formală în formate accesibile în spații publice
- Socializare și conectare inter-generațională și între diverse categorii sociale
- Activități în spații publice care promovează sănătatea fizică și mentală
- Amenajarea și activarea de spații pentru practicarea de activități de relaxare sau sporturi în aer liber
- Informarea și conștientizarea locuitorilor orașului cu privire la biodiversitate, calitatea aerului, a solului, a apei
Așa nu
- Activități care se desfășoară în spații în care nu este posibil accesul deschis al publicului
- Activități care se adresează unor grupuri închise, fără posibilitatea accesului deschis al altor membrii din comunitate
- Exclusiv realizarea de platforme digitale
- Iienizări punctuale de spații ce nu sunt însoțite de un program de educare a populației
- Proiecte de dotare a școlilor cu echipamente/ tehnologie.
#Echipadefond la Timișoara
Oana Petrescu
Grant ManagerFundația Comunitară Timişoara
fundatiacomunitaratm@gmail.com
On the job:
Oana coordonează activitățile care îi revin Fundației Comunitare Timișoara în organizarea evenimentului Timotion, și granturile acordate în cadrul Fondului. A studiat comunicare și relații publice și are experiențe cu diferite proiecte comunitare și culturale.
After job:
Descoperă lumea din lung în lat, și e actriță la un teatru mic și vechi din Timișoara când nu e pandemie.
Teodora Borghoff
Director ProgrameFundația Comunitară Timişoara
fundatiacomunitaratm@gmail.com
On the job:
Teodora este unul dintre membrii fondatori ai Fundației Comunitare Timișoara, timp de 4 ani a fost membru în Board și de curând s-a alăturat echipei executive. Coordonează procesele de design ale programelor si fondurilor gestionate de către Fundație și de incubare a ideilor de proiecte din comunitate.
After job:
Grădinărește și meșterește în gospodăria de la țară.
Bianca Băilă
Coordonator ComunicareFundația Comunitară Timişoara
fundatiacomunitaratm@gmail.com
On the job:
Bianca comunică şi coordonează programe şi iniţiative pentru comunitate la Fundaţia Comunitară Timişoara din 2018. A studiat arte vizuale şi sociologie iar la Fundaţia Comunitară Timişoara a descoperit cum concepte şi proiecţii pentru viitor şi comunitate prind formă atunci când oamenii potriviţi colaborează şi sunt ajutaţi să descopere resurse.
After job:
Vorbeşte mult despre artă. Dezvoltă acasă o junglă urbană indoor şi outdoor.
Daniela Chesaru
Director ExecutivFundația Comunitară Timişoara
fundatiacomunitaratm@gmail.com
On the job:
Daniela este unul dintre membrii fondatori ai Fundației Comunitare Timișoara pe care o conduce de la înființare. Este responsabilă cu construcția și coordonarea generală a Fondului, comunicarea cu partenerii instituționali și supervizează calitatea proceselor administrative.
After job:
Îi plac plimbările lungi în natură și ieșirile cu bicicleta.
“Ultimul an a fost unul greu pentru toate ONG-urile, proiectele și beneficiarii lor. Oamenii care au ales să se implice în comunitate ne-au demonstrat că dacă suntem solidari putem găsi soluții împreună. Ne propunem să susţinem în continuare locuitorii oraşului cu iniţiativă, pe cei preocupaţi de comunitate şi de oraş.”
Daniela Chesaru, director executiv Fundația Comunitară Timișoara
#Juriuldefond la Timișoara
Flavius-Octavian Radcu
Property Manager, Lidl România
Oana Bajka
Manager de proiecte, Institutul Intercultural Timișoara
Oana Simionescu -
Arhitectă şi membră în Board FCTM
Raluca Rusu
Peisagist, membru în grupul Studio Peisaj
Rudolf Gräf,
Architect și urbanist, reprezentant al Primăriei Municipiului Timișoara
Violeta Mihalache
Director, Asociaţia Urban Survey
Cum vor fi jurizate proiectele la Timişoara
Selecția finală va fi realizată de către un juriu dedicat, format din specialişti în domenii legate de temele Fondului, împreună cu un membru din Consiliul Director al Fundației Comunitare Timişoara şi un membru din partea Lidl România. Află mai multe despre grila de evaluare din ”Ghidul de finanțare” disponibil mai jos.
Cum și unde aplici pentru Timişoara
Pentru înscriere este necesară completarea formularelor online, până la data de 6 iunie, ora 18:00 şi trimiterea lor la adresa fundatiacomunitaratm@gmail.com
Documente de aplicare
Mai jos găsiţi toate documentele necesare pentru a înscrie o idee de proiect.
Pentru întrebări legate de aplicație, ne puteți contacta la adresa: fundatiacomunitaratm@gmail.com