Ce înseamnă programul de finanțare la Ploiești?
“Fondul pentru un viitor mai bun în comunități” Ploiești își propune să finanțeze inițiativele de educație și mediu care aduc o schimbare vizibilă comunității. Încurajăm organizațiile non profit și grupurile de inițiativă să se implice în comunitate într-un mod sustenabil și responsabil.
Cine poate aplica
Grupuri de inițiativă
Grupuri non-formale formale de minim 3 cetățeni care se unesc pentru un scop comun (din care minim unul locuiește în Ploiești)
Organizații neguvernamentale
ONG-uri locale care activează în domeniile educație și mediu.
Instituții de învățământ
Scoli, grădinițe, centre educaționale.
Etapele programului
01
Apel 19 mai - 13 iunie 2021
Înscrierea proiectelor are loc în perioada 19 mai - 13 iunie 2021 prin completarea formularului de înscriere. Echipa FCPH va răspunde la întrebările venite de la comunitatea din Ploiești în legătură cu modalitatea de completare a formularelor.
02
Sesiuni de consiliere și mentorat
În perioada 15 - 25 iunie 2021, echipa de fond va organiza sesiuni individuale de consiliere și mentorat cu aplicanții.
03
Selecție
Selecția proiectelorva fi făcută în perioada 26 iunie - 9 iulie 2021 de către un juriu independent format din experți în educație si mediu, reprezentanți ai mediului de afaceri și persoane active din comunitatea locală.
04
Implementare
Implementarea proiectelor va avea loc în perioada 17 iulie - 17 decembrie 2021.
05
Raportare și încheiere program
Toate proiectele finanțate vor trimite raportul final (narativ și financiar) în perioada18 decembrie 2021 - 15 ianuarie 2022 și în perioada 01 – 30 septembrie 2021 raportarea narativă și financiară intermediară (pentru proiectele mari).
Calendarul programului
19 mai:
Call de idei de proiecte
13 iunie-
Termenul limita pentru depunerea proiectelor
15 - 25 iunie:
Mentorat și consiliere pentru aplicanți
26 iunie - 9 iulie:
Jurizarea proiectelor
12 iulie:
Anunțarea câștigătorilor
13 - 16 iulie:
Semnarea contractelor
17 iulie – 17 decembrie:
Implementarea proiectelor
1 – 30 septembrie 2021:
Raport intermediar (pentru proiectele mari)
18 decembrie 2021 - 15 ianuarie 2022:
Raportare finală
Buget
Fondul disponibil la Ploiești pentru inițiative din comunitate este de 246 000 lei
Ce fel de proiecte susținem
Reabilitare a spațiilor verzi
Reabilitarea curților școlilor
Grădini urbane/comunitare
Educație pentru mediu și sănătate
Educație civică și comunitară
Revitalizare urbană
Mici inițiative cetățenești
Direcții de finanțare
Inițiative de educaţie
Microgranturi acordate pe bază de concurs
Inițiative de mediu
Microgranturi acordate pe bază de concurs
Așa da
- Proiecte legate de educație de mediu, sănătate și promovarea stilului de viață sănătos
- Proiecte care prin educația civică și comunitară contribuie la formarea competențelor civice și comunitare
- Proiecte privind înființarea sau reamenajarea spațiilor verzi
- Proiecte ce vizează reamenajarea curților școlilor
- Proiecte prin care se dorește revitalizarea comunitară
Mai multe detalii despre proiectele pe care le încurajăm se poți găsi în ”Ghidul de finanțare”.
Așa nu
- Proiecte care nu adresează nevoi din comunitatea din Ploiești
- Proiecte ce implica doar participarea la conferințe sau evenimente
- Susținerea prin burse a elevilor/profesorilor;
- Proiecte prin care se urmărește doar dotarea unui spațiu fără activități educaționale care să transforme spațiul respectiv
#Echipadefond la Ploiești
Bianca Dăniță
Grant ManagerFundația Comunitară Prahova
bianca@fundatiacomunitaraprahova.ro
On the job:
Bianca coordonează programele Fundației Comunitare Prahova de 7 ani și lucrează alături de organizații non profit și lideri locali la crearea unor noi programe de finanțare.
After job:
Pasionată de grădinărit, Bianca și-a făcut propria grădină cu legume pe balcon. Visează să vadă în fiecare cartier al Ploieștiului mici inițiative cetățenești care rezolvă problemele locale.
Isabela Alexe
Director executivFundația Comunitară Prahova
isabela@fundatiacomunitaraprahova.ro
On the job:
Isabela este director executiv și membru fondator al Fundației Comunitare Prahova. Lucrează în domeniul non profit de mai bine de 10 ani.
After job:
Este psihoterapeut și crede că schimbarea se poate realiza începând cu fiecare dintre noi.
Ciprian Pap
Coordonator comunicareFundația Comunitară Prahova
comunicare@fundatiacomunitaraprahova.ro
On the job:
Ciprian s-a alăturat de curând echipei Fundației Comunitare Prahova și lucrează zi de zi pentru a comunica mai bine activitățile Fundației.
After job:
Jurnalist, pasionat de noile media, publicitate și tot ce mișcă pe internet dar și în afara lui.Consideră că dorința conștientă de a lăsa ceva bun în urmă este ceea ce ne definește ca ființe sociale.
Trecem cu toții printr-o perioadă complicată care ne testează puterea de a privi înainte cu speranță și curaj, încercând să construim poduri care să treacă peste “zidurile dintre oameni”.
Daniela Burlacu, Președinte Fundația Comunitară Prahova
#Juriuldefond la Ploiești
Daniela Burlacu
profesor limba și literatura română, Președinte FCPH
Claudius Dociu
Jurnalist, Președinte al Filialei Prahova a Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România
Corina Popa
Fondator ‘Școala de Gramatică”
Ilona Rizea
Inspector general, Inspectoratul Școlar Județean Prahova
Maria Cristiana Stanciu
responsabil expansiune Lidl România
Cum vor fi jurizate proiectele la Ploiesti
Proiectele vor fi jurizate în 2 etape:
- Echipa Fundației Comunitare Prahova va evalua eligibilitatea proiectelor și va selecta maxim 20 proiecte pentru a doua etapă;
- Juriul independent va evalua eligibilitatea proiectelor pe baza criteriilor din Ghidul de finanțare
Decizia juriului este definitivă și necontestabilă.
Cum și unde aplici pentru Ploiești
Formularul de aplicație trebuie trimis până la data de 13 iunie 2021, ora 20.00.
Alături de formular, te rugăm să descarci de pe site bugetul proiectului, iar după completare împreună cu CV-rile echipei de proiect, te rugăm să le trimiți pe adresa bianca@fundatiacomunitaraprahova.ro
Recomandăm citirea ghidului înainte de completarea formularului.
Documente de aplicare
- Ghid
-Formular narativ
-Formular buget
-CV -uri echipa
-Calendarul de activități