
Ce înseamnă programul de finanțare la Vaslui
”Fondul pentru un viitor mai bun în comunități” urmărește să susțină financiar inițiative care își propun să îmbunătățească nivelul educației din municipiul Vaslui. Dorim astfel să încurajăm organizațiile, grupurile de inițiativă, instituțiile școlare, cluburile de pasionați să aducă soluții pentru provocările educației în municipiul Vaslui.
Cine poate aplica

Grupuri de inițiativă
Grupuri non-formale de minim 3 cetățeni care se unesc pentru un scop comun.

Organizații neguvernamentale
ONG-uri locale* care activează în domeniile educație și mediu.

Instituții de învățământ
Școli, grădinițe publice și private, centre educaționale, biblioteci, cluburi ale copiilor.
Etapele programului

01
Concurs de proiecte
Înscrierea proiectelor are loc în perioada 8 iulie - 5 august prin completarea formularului de înscriere. Echipa de fond va răspunde la întrebările venite de la comunitatea din Vaslui în legătură cu modalitatea de completare a formularelor şi identificarea celor mai bune soluţii la nevoile educaţionale.

02
Selecţia proiectelor înscrise în concurs
Pe 4 - 7 septembrie, comitetul de jurizare a fondului va analiza şi evalua toate proiectele înscrise în concurs. Juriul va acorda note pentru:
➔ Impactul proiectului;
➔ Prezentarea și administrarea proiectului;
➔ Sustenabilitatea proiectului;
➔ Capacitatea instituţiei/organizației aplicante de a implementa proiectul.

03
Anunţarea proiectelor finanţate
Pe 7 - 10 septembrie vom anunţa în online lista proiectelor finanţate şi sumele acordate.

04
Implementare proiectelor
Proiectele se vor implementa din septembrie 2020 până pe 15 martie 2021.

05
Raportarea și comunicarea rezultatelor proiectelor finanţate
Raportarea financiară şi narativă a proiectelor se va realiza în primele două săptămâni după finalizarea activităţilor (15 - 29 martie 2021).
Calendarul programului

8 IULIE
Lansarea concursului de proiecte
8 IULIE
- 5 AUGUST
Discuții cu potențialii candidați pentru consultare și asistență tehnică


5 AUGUST
Încheierea perioadei de înscriere a proiectelor
6 AUGUST - 4 SEPTEMBRIE
Evaluarea proiectelor


7 - 10 SEPTEMBRIE
Anunțarea proiectelor finanțate
10 SEPTEMBRIE 2020 - 15 MARTIE 2021
Implementarea proiectelor finanțate

Buget
Fondul disponibil la Vaslui pentru inițiative din comunitate este de 50.000 euro.

Ce fel de proiecte susținem
Dotarea bibliotecilor și laboratoarelor pentru experimente
Cluburi de robotică
Artă digitală
Hub verde pentru şcoală în aer liber
Sere în curtea şcolii
Observator astronomic pentru şcolari
Direcții de finanțare

Inițiative de educaţie
Microgranturi acordate pe bază de concurs
Așa da
Aşteptăm proiecte care:
- Urmăresc activarea unor spații din școală pentru desfășurarea de activități interactive cu elevii;
- Încurajează implicarea civică și antreprenorială în rândul tinerilor;
- Dezvoltă competențe pentru elevi care asigură adaptabilitatea pe piața forței de muncă;
- Implementează activități educaționale de tipul do-it-yourself în domenii diverse;
- Dezvoltă programe educaționale de tip peer learning;
- Activează spații comunitare incluzive și sigure de joacă și învățare
Mai multe detalii depre proiectele pe care le încurajăm se poți găsi în ”Ghidul de finanțare”.
Așa nu
NU sunt de interes pentru Fond:
- Proiecte care nu adresează nevoi din comunitatea din Vaslui.
- Conferinţe sau evenimente care nu implică dezvoltarea de competenţe şi aptitudini în educaţie
- Proiecte prin care se urmăreşte doar dotarea unui spaţiu fără activităţi educaţionale care să transforme spaţiul respectiv.
#Echipadefond la Iași

Ciprian-Mihai Păiuș
Director Executivciprian.paius@fundatiacomunitaraiasi.ro
On the job:
Ciprian este responsabil cu construcția și coordonarea generală a Fondului. Alături de Doris, identifică și se consultă cu principalii actori din comunitate, în vederea adaptării programului la nevoile și specificul local. Ciprian se asigură de calitatea proceselor de lucru în echipa de proiect cu partenerii și aplicanții la fond.
After job:
Ciprian este pasionat de cărțile și filmele SF, de board games și natură.

Doris-Amalia Cojocariu
Grant Managerdoris.cojocariu@fundatiacomunitaraiasi.ro
On the job:
Doris este parte din procesul de consultare cu principalii actorii din comunitate pentru personalizarea programului la specificul local. Oferă suport tehnic potențialilor aplicanți, facilitează etapa de jurizare și evaluare a proiectelor, menține legătura cu inițiatorii proiectelor și este sprijin în etapa de raportare și evaluare a implementării.
After job:
Doris are la activ peste 10 vizionări ale serialului de comedie “Friends”.

Corina Farcaș
Coordonator Comunicarecorina.farcas@fundatiacomunitaraiasi.ro
On the job:
Corina face parte din echipa strategică de comunicare la nivel naţional. Împreună cu ceilalţi membri din fundaţii, stabileşte direcţii de abordare, atât în mediul online, cât şi în cel offline. La nivel local, este cea care povesteşte despre Fond în social media şi pe website-ul Fundaţiei Comunitare Iaşi.
After job:
Corina deţine o diplomă de Yoga Teacher 200h TTC în practicile Hatha Yoga şi Ashtanga.
”Credem că puterea unei comunități este dată de forţa legăturilor sociale specifice grupurilor mici, dar implicate în viața cetății. Încrederea socială se construiește prin acţiuni directe, care produc efecte observabile, iar aceste iniţiative care sunt generate de comunitate pentru comunitate pot, în timp, consolida încrederea de care comunitățile au nevoie pentru a se dezvolta.”
- Ciprian Păiuș, Director Executiv, Federația Fundațiilor Comunitare din România
#Juriuldefond la Iași

Cristina Hanganu
Director de comunicare & CSR, Lidl România

Mihaela Bulgariu
Expert comunicare și informare grup țintă, Fundația World Vision România

Ciprian Hordilă
Organizator Open Camp Vaslui

Laura Frențescu
Coordonator CERC ExperimentIS

Doris-Amalia Cojocariu
Grant Manager Fundația Comunitară Iași
”De câțiva ani îmi împart timpul între foarte multe proiecte care mi-au oferit posibilitatea să văd mai multe lumi și să am în permanenţă în fața ochilor speranţa că binele învinge. Vizitez librării, căci lucrez printre oameni și cărți, descopăr simultan câte puțin și din tainele cafelei și ale antreprenoriatului, mă preocup să întețesc flacăra unui festival local și să încurajez o mișcare care prinde contur în orașul natal, Vaslui. Mă dedic multor proiecte culturale și mă simt împlinit când fac voluntariat. Pe scurt, sunt fericit că fac ce-mi place și că, deși s-ar putea spune că am un program încărcat, simt o mare libertate.”
- Ciprian Hordilă, organizator Open Camp Vaslui

Cum vor fi jurizate proiectele
Comitetul de jurizare va primi pe 6 august 2020 acces la proiectele înscrise în concurs.
Perioada de lectură, analiză, verificare, notare și evaluare a proiectelor se va desfășura până în data de 7 septembrie 2020. Juriul va acorda note pentru următoarele categorii de evaluare:
- Impactul proiectului (număr de persoane care vor beneficia de acea soluție, direct și indirect, rezultate așteptate, efecte pe termen mediu și lung);
- Prezentarea și administrarea proiectului;
- Sustenabilitatea proiectului (posibilitatea menținerii și continuării soluției implementate);
- Capacitatea instituţiei/organizației aplicante de a implementa proiectul.
Cum și unde aplici pentru Vaslui
Înscrierea proiectelor se realizează prin completarea a două documente: formularul de înscriere și formularul de buget. Acestea sunt disponibile și descărcabile în secțiunea de mai jos de pe aceasta pagină și pe site-ul https://www.fundatiacomunitaraiasi.ro/fondurile/.
Formularele se vor completa în format electronic și vor fi expediate pe adresa doris.cojocariu@fundatiacomunitaraiasi.ro în perioada 8 iulie - 5 august. În termen de max. 24 de ore de la aplicare, veți primi un e-mail de confirmare a primirii formularelor completate. În cazul neprimirii acestui e-mail, te rugăm să ne contactezii la telefon: 0720.039.054.
Pe lângă documentele menționate mai sus, în cazul persoanelor juridice, la momentul contractării se vor solicita și câteva documente adiționale. Mai multe detalii în ”Ghidul de finanțare”.


Documente de aplicare
Mai jos găsești toate documentele necesare pentru a înscrie un proiect. Descarcă și parcurge ghidul. Aruncă un ochi pe cele două formulare pentru a vedea câmpurile de completat. După ce ți-ai clarificat detaliile proiectului, completează documentele formular necesare aplicării.
Ghid de finanțare
Formular de înscriere
Formular de buget
Dacă ai întrebări, scrie-ne la adresa: doris.cojocariu@fundatiacomunitaraiasi.ro Doris-Amalia Cojocariu, Grant Manager Fundaţia Comunitară Iaşi, sau contactează-ne telefon la 0720.039.054.